Monday, December 28, 2009

sudah 10 tahun millenium...

dulu masa kecik, otak gua di cabuli dengan wawasan 2020.. pakcik, cikgu, makcik kantin, tukang urut, guru silat semua bercakap tentang perkara ini.. patutnya diorang didik gua dengan cabaran hidup, bukan dengan impian idup.. argh.. sila berpijak pada bumi yang nyata..

gua membayangkan kereta terbang, pergi sekolah lalu pintu dapur terus sampai kelas,  pil makanan yang makan terus kenyang, motor tayar satu, cikgu robot, dan macam2 lagi idea indah gua bila dipikirkan..

tak sangka lagi seploh taun 2020..

**********

tahun depan sudah tahun 2010.. badan gua pun sudah besar.. sekolah pun dah lama abis..

gua masih ke tempat kerja guna belalang tempur yang dah cecah umur 35 tahun.. masih lagi makan nasik yang kena tanak dulu.. bos gua masih lagi seorang manusia bukan robot..

dan gua kena bayar syiling untuk masuk tandas..

**********

impian memang perlu untuk mengariskan kehidupan yang lebih tinggi.. untuk menjadi yang lebih baik.. tetapi  impian semata-mata tanpa keringat dan kekuatan adalah maya di siang hari sahaja..





No comments:

Post a Comment

suara