Monday, December 28, 2009

naik lemak...

mak gua pesan beli asam.. katanya tekak tak berapa sedap.. gua pun tak tau nak beli asam macamane.. kang gua beli asam laksa baru tau..

**********

gua ajak bini gua ikut.. senang.. lagipun dia lagi terer bab mcm ni.. sedang gua terpusing2 dalam supermarket murah tersebut, sorang promoter cuit gua dari belakang.. masa gua kat itali biasanya kalu orang cuit2 belakang ni nak tandatangan... tapi sbb gua popular kat itali je.. baik gua berpijak di dunia nyata..

"abang... mahu kira BMI tak.. free of charge punya.."

gua pandang amoi tu.. telinga cuma dengar free ajer.. dengan sepantas mungkin gua campakkan bakul dan beg bini gua..

"abang diri sini.. kita mau kira tinggi dan berat badan..eh..eh...kasi bukak itu selipar dulu.."

"duduk diam-diam ya abang"

**********

kalu tak silap gua samad pernah cakap akronim untuk BMI ialah Berat Maksimum Indeks, gua syak dia tipu, sebab mata dia duk kenyit2 kawan gua.. last sekali gua kira berat badan masa gua interview zoologist.. maser tue berat gua sedap2 je.. siap penemuduga tu tanya resepi gua menjaga badan...
"eh...dah siap ke" tanya gua.. rasa macam dah 15 minit duk atas mesin tu..

"sudah....."

kerek pulak amoi ni...

**********

sumpah gua tak dengar aper promoter tu cakap..bla..bla..bla.. tak masuk langsung dalam kepala otak.. tapi telinga gua pantas menangkap bila dia cakap lemak gua dah terlebih..

Apa...........!!!!

gua semak kertas yang dia bagi.. dia tulis berat gua normal.. walaupun gua tgk dah nak cecah paras berat berlebihan.. lemak dalam badan terlebih..gua belek kertas tu beberapa kali takut2 dia salah bagi orang lain punye ke...

sah memang gua punya...

**********

sok gua nak lari pusing satu taman.. ader sapa nak ikut..?



No comments:

Post a Comment

suara