Sunday, December 20, 2009

catat atas tisu hikayat 3

masa dan tarikh (gua tak ingat bile..luper tulis) 

gua tibe2 teringin nak menulis plak.. tapi gua tengah kerja dalam hutan sekarang..lampu kunang2 pn tak berapa kuat..so gua amik keputusan tulis dalam hp jer. tu pun hp gua jenis abad ke-14 punyer zaman. takder application notes.so gua tulis dalam bentuk msg jer.. janji gian gua ilang..lu org penah menyesal n putus asa dalam idup tak? gua dah raser dan masih lagi terasa..

**********

pokok dalam hidup ini ialah duit bro.. igt bleh beli burger dgn budi dan kasih sayang ke? duit tgh menjadi dilema gua sekarang.. nak bayar itu ini.. padahal gaji gua bleh tahan beb.. 4 kali ganda dari berbanding gua mula2 kenal slip gaji..kesilapan gua merancang kehidupan..sekarang betul2 menyesal.. tindakan gua betul2 bodoh.. byk gila gua menanggung seksa.. krn kawan2..

**********

gua tak tau aper salah gua..mungkin ader hikmah di sebalik perkara ni.. gua kene tunggu 15 tahun utk gua pulih kembali.. tapi takkan takder keadilan untuk hamba yang bobrok macam gua..? sedih sangat2 bro..

**********

anak gua nak lahir lagi..umah gua nak siap lagi..kereta lembu gua lagi.. semua nak pakai matawang.. xkan gua nak lampin anak pakai daun kelapa? igt gua monyet ape!? tapi gua masih mencari2 hikmah atas perkara ni.. mungkin tuhan nak uji..

**********

gua bukan la seorang yang alim kudus rajin beribadat.. tapi gua perlukan keadilan dari tuhan yang Maha Esa.. berilah la kesenangan untuk hidup.. tak pernah gua menyalahguna rezeki yang Kau beri selama ini.. semoga coretan dan cebisan hati kecil gua ini dapat didengari.. AMIN ROBBALLAMIN...


nota lembu: gua tinggal 5 ringgit je..gila la....!!!


No comments:

Post a Comment

suara