Friday, January 15, 2010

seratus kilometer

dah lama gua tak merapik.. sejak masuk taun baru ni kepala gua ader sikit berat.. mungkin 2t kurang kot.. skit ari lagi boleh jem..

**********

semalam gua kira jarak dari umah gua ke ofis baru.. kira2 dekat 100km ulang alik... patut la perut gua makin kempis.. vibrate motor gua dari umah sampai ofis boleh kalahkan mesin ogawa. stakat nak kurus tak payah susah2 jumpe dr. romzey kat harian metro tu.. lu bawak je belalang tempur gua ulang alik dari umah gua sampai opis.. cukup sebulan confirm kurus..

**********

gua dah macam nak bertempur kalu nak pergi keje tiap2 pagi.. sebelum hidupkan belalang tempur, gua pastikan dalam keadaan hebat.. baju sejuk untuk melawan suhu pagi, tayar yang kebal untuk meredah lopak2 jalan sebesar lembu, kayu yang sederhana tebal untuk pukul kereta2 yang bodoh dan iblis..

**********

100km dah mcam gua nak pegi melaka.. kiranya 2 hari gua pegi ofis dah lebih kurang gua pergi balik melaka.. lahanat.. takper la.. demi periuk nasik gua.. gua sanggup.. kalu nak pegi selesa baik gua duk utan.. tapi kalu gua duk utan, macamana plan gua nak beli celica?hahahahaha...



notalembu:  gua dah bisik pelan2 kat bini gua.. gua nak beli 'wira perkasa' plak.. baru steady pegi kerja.. ari ni gua nak try lagi.. semoga maju jaya insp. sahab...

2 comments:

  1. hoho..bini lu ckap..
    "jgn harap ler klu ekonomi x mcm donald trump tuh"..huhu..

    ReplyDelete

suara