Monday, August 23, 2010

hidup seorang rocka...

hidup gua boleh di taip dengan -

  • seni
  • rokok
  • malas

gua menyedut rokok cap seludup berperisa cengkeh yang digemari oleh golongan mahrain...

 sambil menaip gua mengingat lirik-lirik perjalanan seorang rocka bernama gua...

**********

gua meneliti dompet punk gua.. penuh tebal dengan resit dan tompokan stiker di permukaan... tampak rebel dgn stiker roti gardenia...

gua buka dgn perlahan, risau orang belakang gua nampak isi didalam...

damn... ada 2 ringgit...

mata sepet ini terus menerobos seluruh kedai milik bumiputera ini...

apa yang boleh dimakan?

**********

masih punya 10 hari lagi duit elaun masuk yang mana jika dikira mengikut sempoa, gagal menampung keseluruhan hidup gua..

gua kembali ke realiti, masih berpijak di kedai runcit ini...
roti?
biskut?
maruku?
gula-gula trebor?

gua masih keliru... tuan punya kedai dah melirik semacam pada gua...

**********

gua keluar dari kedai runcit itu, kembali ke bakul motosikal berkuasa rendah gua...

cabut sebatang rokok dari bekasnya dan menyedut perlahan sambil mencari idea..

untuk perut..

damn... gua pening, ni punca gua tak makan dari pagi semalam... air teh memang takleh kenyangkan perut..

gua masuk kembali dengan hati rebel...

**********

gua kunyah dengan kuat... gua paksa kunyah sampai hadam...

terasa nikmatnya bila makanan diproses menjadi tenaga...

cukup dua tiga keping gua kunyah, plastik gua ikat kembali untuk disimpan kedalam loker untuk hidangan minggu ini...

**********

keropok ikan mentah memang sedap rupanya bila dimakan begitu sahaja...

lagipun ianya tahan lama........




No comments:

Post a Comment

suara