Thursday, April 8, 2010

cerita dulu-dulu

gua cuba nak berdikari sikit...

sampai gua ke tapak permainan gua.. gua memulakan langkah melompat-melompat..  

petang hari yang gua rasa cukup best.. semua tipu helah gua berjaya gua land kan... gua rasa macam Mark Gonzales atau Jim Greco sudah rasuk jiwa gua... permainan itu gua tamatkan setelah 2 jam lebih gua berpeluh-peluh... gua mengemas barang-barang gua untuk pulang... dalam fikiran gua sekarang nak berendam sampai kecut....

satu persatu barang gua masuk dalam beg...

eh..mana kunci moto gua....?!

**********

 " samad... kunci motor gua hilang sial..... tolong datang cari woi... dah makin gelap ni... gua dah rabak tak nampak.."

dengan segera samad dan rerakan datang berduyun ke tapak permainan gua.. kebetulan diorang baru abis bermain bola.. bagus jugak datang reramai.. cepat sikit jumpa kunci motor gua...

gua dah buntu... gampang betul...

*********

setiap inci kami belek, bukak, terbalik....

tak jumpa jugak...

beg gua dah 16 kali gua bukak tutup...gua tabur balik atas simen.. gua belek satu-satu..mana tau kot-kot kunci gua mengecil ke sampai gua tak nampak...

**********

gua dah mula berang....

telinga gua mula merah membara...

beg yang gua check berbelas-belas kali rasa nak hempas je...

tiba-tiba gua dicuit dari belakang... babi!! gua tengah panas hati ni ada pulak cuit2 macam nak cari gaduh... rase nak pusing bagi penendang je..

"weh.. aku nak tanya sikit la.." mamat mata kuyu tu tanya dengan bersahaja....

gua pandang tajam muka mamat tu dalam-dalam.. silap tanya memang gua bagi penendang kat dada..

"ko datang sini naik ape.........?"

gua terdiam berfikir sesuatu..tiba-tiba waktu bagai terhenti.....

**********

" Bangsat...!!!!! lainkali kalau datang jalan kaki, buat cara jalan kaki................babbi...!!!" jerit samad sambil terajang badan gua bertalu-talu....

mana gua ingat beb... 

gua cuma nak berdikari je masa datang tadi..




notalembu : gua sumpah tak nak poyo jalan kaki konon berdikari la nak jadi sihat la.. gua serik!

3 comments:

  1. ko nie pelupa tahap dewa laaa
    bleh aarr geng ngn laki aku

    ReplyDelete
  2. makan cemut banyak sangat la lu nih...

    ReplyDelete

suara