Thursday, September 2, 2010

Masjid Negara

perayaan raya 80an.

dulu gua suka betol bila raya, gua dapat baju baru, songkok baru, kasut bercahaya yang baru, pastu gua dibangunkan pagi-pagi untuk solat hari raya.

agenda seterusnya ziarah.

mercun satu guni beras jangan cerita...

raya memang feel, walaupun bapak gua dulu cuma golongan mahrain berpendapatan rendah.

**********

raya gua sekarang?

gua belek baju tahun2 lepas.. takde koyak-koyak yang ketara..

topi mahrain gua berlambak, boleh sarung selamba raya ni..

mercun? gua dengar bunyi moto gua dah hampir serupa mercun padi..

gua seluk poket gua perlahan......

faking.. tinggal 30 ringgit?

**********

gua tarik pintu pagar perlahan-lahan..

mata gua dah nampak Imam Masjid Negara lambai-lambai kat gua raya tahun ni..



No comments:

Post a Comment

suara