Saturday, September 11, 2010

kejut gua please...

gua tengok jam gua...

"aaah...baru kul 5 pagi... sejadah pun belum bentang.." getush hati seorang rocka sambil menyedut rokok cap kapal terbang perisa mild...

gua masih menekan2 butang kat laptop gua sambil mata gua menjerit...

"bangsat...tido la...!!"


*********

gua buat-buat tak dengar sambil tekun menaip...

tiba-tiba hp gua berdering... tertera nama IMAM SATU MASJID NEGARA.

gua reject cepat-cepat sambil tarik snowcap kat muka gua tanda tidur..


**********

"doo..doo..doo..dooo"

cilakee...bunyi alarm macam ayam..mcmana gua nak bangun..

gua basuh muka dan sarung kain pelikat..

niat gua nak sembahyang raya paling rare gua pernah sambut...

sambil keluar rumah gua bersiul-siul lagu dendang perantau...


**********

bangsat...! gua bangun kul 11.45 am.... imam masjid pun dah nyenyak makan ketupat palas cecah rendang daging....

gua tarik snowcap ke muka sambung tido....


No comments:

Post a Comment

suara